Tragédia és súlyos balesetek árnyékolják be a gigászok harcát – Rally Világbajnokság 1985
1985-ben az 1985-ös Rally Világbajnokság szezonjában folytatódott a B-csoportos autók korszaka, de ez kérdésessé tette az autók biztonságát, különösen a Korzika Rally tragédiája után. Az évben három csapat versengett a vb címéért, amit Ari Vatanen megnyerte az előző év végi Peugeot sikereinek hatására. Az év első versenyén, a Monte-Carlo Rallyn Vatanen hatalmas előnnyel nyert, pedig navigátora hibája miatt 8 perces büntetést is kapott. Vatanen az Argentínai Rallyn súlyos balesetet szenvedett, de idővel felépült és visszatért a sportba, bár az évben már nem versenyezhetett. Timo Salonen lett a Peugeot reménysége, aki 5 versenyből 8-ban győzött és elhódította az első helyet. A szezonban az Audi és a Lancia nem tudott eredményesen harcolni a Peugeot-val, de a balesetek miatt nagy hangsúlyt kapott a biztonság. A Korzika Rallyn történt tragédia megkérdőjelezte a B-csoport autók biztonságát, majd Henri Toivonen sérülése és Ari Vatanen argentin bukása miatt az Audi kérdőjelezte meg a további részvételt.
Forrás: RallyCafe